Pirmą kartą šioje svetainėje? Užsiregistruokite


Slaptažodžio priminimas
Titulinis > Vadovėlių komplektai > Lietuvių kalba > Žaidžiu žodžiu 5

Žaidžiu žodžiu 5

Žaidžiu žodžiu 5

Autorius: Vida Marcišauskaitė, Danguolė Mikulėnienė
Dalykas: Lietuvių kalba
Klasė: 5 klasė

Vadovėlio ŽAIDŽIU ŽODŽIU komplektą V klasei sudaro:

             Skaityti vadovėlio ištrauką (spausti čia. )

  • Pratybų sąsiuviniai. 1-asis, 2-asis sąsiuvinis
  • Mokytojo knyga. 1-oji, 2-oji dalis
  • Kontroliniai testai ( autorės R.Bukelskienė, J.Petrauskaitė)
  • Kalbos kultūra V-VI ( autorius J.Šukys)
  • Diktantai

 

 

Vadovėlio „Žaidžiu žodžiu" autorės siūlo penktokams mokytis lietuvių kalbos nepamirštant žaidimo. Juk nusibosta visą laiką būti rimtiems. Juokaujant ir žaidžiant sukurta daugybė kalbos paįvairinimų: greitakalbių, erzinimų, nesusikalbėjimų... Žaisti nuteiks skaičiuotės, kuriomis pavadinti vadovėlio skyreliai. Taip vaikai geriau pažins tautosaką, išmoks kalbėti ir rašyti gyvai, nenuobodžiai.
Lietuvių kalbos vadovėlio „Žaidžiu žodžiu" turinį sudaro kalbos ugdymo ir kalbos pažinimo temos. Kalbos ugdymas suvokiamas kaip procesas, apimantis rašytinį ir sakytinį kalbos vartojimo būdus, o kalbos pažinimas suprantamas kaip kalbos sistemos elementų, jų ryšių bei funkcijų suvokimas ir nagrinėjimas. Kalbos vartojimas ir pažinimas glaudžiai siejami siekiant sudaryti prielaidas ugdyti sąmoningai suvoktam raštingumui ir kalbos taisyklingumui                                                                                                                                                    Vadovėlį sudaro įvadas ir penki kalbos pažinimo skyriai. Kalbos vartojimo dalykai integruojami į kalbos pažinimo skyrius su pavadinimu Sakau, rašau, klausau. Atvarto dalių pavadinimai - vaikų tautosakos kūriniai skaičiuotės. Kiekvienas skyrius baigiamas apibendrinimu Kalbu, kuriu, žaidžiu žodžiu.

Čia - užduotys įgytiems įgūdžiams įtvirtinti. Sudėtingumo požiūriu užduotys yra trijų lygmenų: supratimo, taikymo ir analizės, sintezės ir įvertinimo. Daugiau laiko skiriama taikymo, analizės, sintezės ir įvertinimo užduotims. Siekiama, kad aiškinamųjų ir komentuojamojo pobūdžio užduočių meniniai, publicistikos ar mokslinės literatūros tekstai padėtų išsaugoti tinkamą kalbos jausmo, intuityvumo santykį ir ugdytų kalbos logikos ir sistemos supratimą.

Vadovėlio paragrafas sudarytas atvartais. Tai suteikia galimybę proporcingai padalyti medžiagą kiekvienai pamokai; mokiniams greičiau suprasti informaciją; mokytojams - sėkmingai planuoti pamokos laiką.

Atvarto principas sieja vadovėlį su pratybų sąsiuviniu ir mokytojo knyga. Pratybų sąsiuvinyje mokiniai ras daugiau užduočių, kurios padės įtvirtinti pamokos medžiagą, o mokytojas turės galimybę taikyti įvairius mokymo(si) metodus. Mokytojo knyga bus naudinga dirbant su vadovėliu ir pratybų sąsiuviniu. Kiekvienai temai skiriamas mokytojo knygos atvartas pasiūlys įvairių pamokos vedimo galimybių.

Šalia visų pagrindinių vadovėlio komplekto dalių yra parengti Lietuvių kalbos kontroliniai testai ir Kalbos kultūra.

Vadovėlio komplekto dalių panaudojimo ir vertinimo rekomendacijų pavyzdžiai. Spausti čia.

 

 

 

Informacija tik prisijungusiems vartotojams

Šiame puslapyje yra informacijos skirtos registruotiems svetainės naudotojams. Šią informaciją pamatysite užsiregistravę ir prisijungę. Užsiregistruoti galite čia, o prisijungti galite įvesdami savo el. pašto adresą ir slaptažodį puslapio viršuje.