Pirmą kartą šioje svetainėje? Užsiregistruokite


Slaptažodžio priminimas
Titulinis > Vadovėlių komplektai > Literatūra > Rito rato ratuto 6

Rito rato ratuto 6

Rito rato ratuto 6

Autorius: Vilija Janušauskienė, Loreta Žvironaitė
Dalykas: Literatūra
Klasė: 6 klasė

Vadovėlio RITO RATO RATUTO komplektą V klasei sudaro:

  • Vadovėlis - 1 knyga (turinys) ir 2 knyga (turinys). Vadovėlio ištrauką galite rasti čia. 
  • Pratybų sąsiuviniai. 1-asis, 2-asis sąsiuvinis
  • Mokytojo knyga. 1-oji, 2-oji dalis
  • Skaitiniai „Santaka"

 

Naujasis literatūros vadovėlis „Rito rato ratuto" kviečia į kelionę po savojo krašto - Lietuvos - ir kitų šalių (Europos, Azijos, Amerikos, Afrikos, Australijos) tautosakos ir literatūros pasaulius drauge su daugais atrandant kitų ir savąją savastį mąstant, skaitant, kuriant. Svarbiausieji vadovėlio siekiai - atskleisti šeštokams pasaulio ir Lietuvos kultūrų bendrą humanistinį pagrindą ir spalvingą literatūrinės raiškos žaismę, skatinti juos pačius skaitant lyginti, klausti, ieškoti atsakymų, dalytis atradimų džiaugsmu su kitais, sudaryti sąlygas mokinių ir mokytojų kūrybinės vaizduotės skleidimuisi.

Vadovėlyje jungiami keli literatūros tekstų pateikimo principai: estetinių, etinių, tarptautinių ir tautinių vertybių, literatūros, geografijos bei istorijos integracijos, literatūros kūrinių teminių paralelių ir lyginamųjų tyrimų - tuo siekiama sudominti jaunąjį skaitytoją tekstų skaitymo ir analizės intriga. Siūloma nuosekliai keisti dedukcinį mokymo principą  indukciniu, skatinant moksleivių kritinį ir kūrybinį mąstymą, bei sudarant sąlygas moksleiviams patirti atradimo džiaugsmą patiems atveriant vartus į rašto, knygos istorijos ir literatūros pasaulį.

Remiantis moderniąja literatūrologija ir literatūrinio ugdymo didaktika, moderniąja ir postmoderniąja mokymo(si) metodika, vadovėlyje siūloma etapinė kūrinių skaitymo strategija: moksleivių individualios pasaulio pažinimo (kultūra, geografija, istorija, etnografija, gamta, kalbotyra etc.) ir literatūros kūrinių skaitytojo patirties aktualizavimas, orientacinių gairių prieš kūrinio skaitymą neprivalomos nuorodos, skaitymo metodų pasiūla, komentuojamojo skaitymo ir sinchroninės teksto interpretacijos galimybių pasiūla, trijų lygių teksto aptarimo užduotys (vienaspekčiai tyrimai ir kūrybinės užduotys, lyginamieji tyrimai, kritinio mąstymo ir kūrybinės užduotys, daugiaaspektės integracinio pobūdžio kūrybinės užduotys), kultūrinio-literatūrinio akiračio plėtros pasiūla (rašytojų gyvenimo ir kūrybos apžvalgos, rekomenduojamos knygos skaityti savarankiškai), rekomendacijos realizuoti savąją kūrybinę raišką (užduotys kalbos ugdymo rašto darbams), pasiekimų savianalizė (literatūrinės kompetencijos pasitikrinimo užduotys).

Vadovėlio (tautinio ir tarptautinio, kaip ir jo pirmtako V klasei „Lingo lego laduto") koncepcijos kodas - pavadinime „Rito rato ratuto": rito (riedėjimas, ritmas, veržlumas) - gamtos (saulės) ir žmogaus gyvenimiškos ir kultūrinės (literatūrinės) kelionės (ritimosi) bei pažinimo skatinimas, rato (ratas) - gyvenimiškos ir literatūrinės kartotės patikimumo bei atradimų vertės pabrėžimas, ratuto (sutartinės priedainis, apvainikuojantis buvimą kartu, kūrybą) - tradicijų išsaugojimo ir novatoriškų kūrybinių impulsų darnos teigimas. Abiejose vadovėlio knygose (I - Su vėjų vėjais, II - Į tolių tolius) tradiciniai lietuvių tautosakos, pasaulinės ir lietuvių klasikos bei šiuolaikinės vaikų literatūros tekstai pateikiami tam tikra tvarka, tačiau skaitytojams (mokytojams ir moksleiviams) sudaromos galimybės rinktis jų skaitymo pobūdį, iš pradžių siekiant jų aktualizacijos, efektyvesnio įspūdžio, susidomėjimo, paskui - literatūrinės analizės gelmės bei savų kūrybinių impulsų polėkio.

Darnios ir prasmingos kelionės!

    

 

 

Informacija tik prisijungusiems vartotojams

Šiame puslapyje yra informacijos skirtos registruotiems svetainės naudotojams. Šią informaciją pamatysite užsiregistravę ir prisijungę. Užsiregistruoti galite čia, o prisijungti galite įvesdami savo el. pašto adresą ir slaptažodį puslapio viršuje.